JAARVERSLAG ACTIVITEITEN VERENIGING O.V.O. OVERLOON 2023

Zoals gebruikelijk beslaat het verslag 2 periodes: t.w.

1e periode> januari 2023 t/m juni 2023 (seizoen 2022-2023)

2e periode> september 2023 t/m december 2023 (seizoen 2023-2024)

Per 1 januari 2024 was het aantal officieel geregistreerde leden 156

(Per 1 januari 2023 208 leden).

04 januari Nieuwjaarsreceptie: Grand Café Effe.

We waren met slechts 22 leden, desondanks was het een gezellige  avond met lekkere hapjes en een drankje.

25 januari Filmavond: bij Museumzicht.

We hadden gekozen voor de film The Swimmers.

Bij binnenkomst kreeg ieder een kop koffie of thee en er stond wat te knabbelen op tafel.

Er waren 32 leden aanwezig.

08 februari Jaarvergadering: Dè Vèlt Op.

De jaarvergadering werd geopend door Truus Hubers en er waren 88 leden aanwezig.

Daarna volgde een ontspannen avond door mee te zingen, te lachen en mee te doen met Dè Vèlt Op uit Aarle Rixtel.

08 maart Internationale Vrouwendag: quizavond.

Anja Arts had een mooie PowerPoint presentatie gemaakt met 2 delen van 20 vragen. De vragen hadden we op papier uitgedeeld. De leden keken deze zelf na en we hadden nog een extra vraag bij een gelijke stand. Voor elk deel hadden we een prijs, een cadeaubon van de Plus van € 30,00 met een doos chocolade. De prijzen mochten Mayonne Groen en Thea Abels in ontvangst nemen.

Er waren die avond 52 leden aanwezig.

29 maart Thema avond: Conny Weerepas lifestylecoach.

Het was een avond om welzijn, vitaliteit en balans te verbeteren. Ons lid Cristien Hofmans is door Conny Weerepas met een apparaat doorgemeten. Er waren 32 leden aanwezig.

12 april Wandeling.
Het was de hele dag regenachtig weer. Op buienradar stond dat het volop zou regenen om 19.00 uur.

Gelukkig was het droog en hadden we stralend weer. We hebben heerlijk gewandeld met 12 leden en daarna nog koffie gedronken in de Pit.

18 april Reisje: Den Bosch.

We hadden gekozen om naar Paleis ’t Loo te gaan. Wegens een verbouwing daar kon dit niet doorgaan. We hebben er toen voor gekozen om naar Den Bosch te gaan.

We zijn met 38 leden in een bus vertrokken richting Den Dungen.

We hebben daar ’s morgens een bezoek gebracht aan het museum Het Brabants Leven. Werden goed ontvangen met koffie en wat lekkers. Daarna een rondleiding in het museum.

Rond 12.30 uur kwamen we in Den Bosch aan en konden we gaan lunchen.

Om 15.00 uur hadden we een rondvaart in Den Bosch. Daarna vertrokken we met de bus naar Nistelrode voor het diner. We hadden op de terugweg ook nog pech dat de bus kapot ging maar uiteindelijk konden we toch met deze bus richting Overloon.

03 mei Thema avond: Coppis & Cruijsen digitale fraude.

Deze thema avond werd door Nina Goes, een medewerkster van Coppis & Cruijsen verzorgd.

Ze heeft goed uitgelegd hoe we  digitale fraude kunnen herkennen bij mails, telefoontjes, en apps.

Deze avond werd bezocht door 49 leden.

24 mei Afsluitingsavond: De Golde Liesjes.

Deze avond werd bezocht door 83 leden. We konden aan de frietwagen van Grewada uit Bergen friet met snacks bestellen. Daarna hadden we 7 vrolijke meiden, de Golde Liesjes uit Horst-America, die voor ons Nederlandse en Duitse schlagers zongen met een vrolijke noot.

20 september Openingsavond: goochelaar Hayke  Bongaerts.

Hayke Bongaerts uit Tegelen heeft op onze openingsavond de 63 aanwezige leden veel laten lachen met al zijn goocheltrucs. Het was een zeer geslaagde avond.

03 oktober Wandelen.

Wandelen met een zeer klein groepje dames. Er waren maar 9 dames aanwezig. Mogelijk weinig deelnemers door het regenachtige weer. Leuk gewandeld en zo goed als droog gebleven, daarna gezellig koffie gedronken bij Museumzicht.

25 oktober Crea-avond: Janny Hurkmans dienblad schilderen.

Crea avond, een houten dienblad beschilderen met Janny Hurkmans. Jammer maar deze avond werd maar bezocht door 6 leden. Die gingen allemaal met een heel mooi dienblad naar huis.

15 november: Kookworkshop Thaïs.

Deze kookworkshop was bij de Garde in Helden. We hebben met 16 dames ontspannen gekookt en iedereen kon iets doen. De aanwezige dames hebben gezamenlijk een lekker Thais 3-gangen diner gekookt. Met een drankje erbij hebben we dit daarna gezellig samen opgegeten.

29 november Spellenavond.

Het bestuur had thuis vele spellen uit de kast getrokken en meegenomen naar de Pit. Het was een zeer gezellige avond met een knabbeltje op tafel.

Er werd onder andere rummikub, uno en kezen gedaan.

Deze avond werd bezocht door 37 leden.

20 december Kerstviering.

Deze kerstviering werd dit jaar voor de eerste keer niet georganiseerd door een buurtschap, maar door een aantal leden die zich hiervoor vrijwillig hebben  aangemeld.

De  aangemelde leden, liefst 109, 104 kregen bij binnenkomst een consumptiemunt. Wilmie Bongers verzorgde het welkomstwoordje.

We hebben een rebus opgelost met als uitkomst “onze vereniging bestaat negentig jaar”.

Daarna hebben we in groepjes een tekst met typische (oud-) Brabantse woorden naar het Nederlands vertaald.

We kregen die avond tussendoor allemaal lekkere kleine gerechtjes verzorgd door Manolito Willems en Albertine Koenders van de Pit.